SÚ NICH PARFÉMY EŠTE NICH, KEĎ JE POUŽÍVAJÚ VŠETCI?

Sú iné, nevšedné a rozhodne nemajú ambíciu zapáčiť sa všetkým. Podľa slovníka označuje názov „niche“ produkty, služby alebo záujmy, ktoré oslovujú malú, špecializovanú časť ľudí. Vyrábané sú s dôrazom na inakosť a kvalitu. A v spojení s parfémami sa pojem niche používa snáď zďaleka najčastejšie. Ponúka sa však otázka, či sú niche parfumy stále ešte niche, pokiaľ sa tešia väčšej a väčšej obľube a ponúka ich stále viac značiek, ktoré prerástli našu definíciu slovíčka „niche“?

Zďaleka najznámejšími niche brandy sú luxusné a exkluzívne značky ako Frederic Malle, Le Labo, Maison Francis Kurkdjian alebo Byredo. Hoci im hovoríme „niche“, každá z nich vydala už desiatky rôznych vôní a teraz sú súčasťou veľkých nadnárodných značiek. Najprv síce patrili k priekopníkom, potom sa ale spojili vo väčšej spoločnosti, aby pokračovali v raste. Môžeme ich stále nazývať niche záležitosťou, alebo je to pre veľké koncerny pohodlný spôsob, ako získať prístup do segmentu ľudí s vycibreným vkusom? Vyššie spomínané značky nám priniesli parfémy ako je Portrait of a Lady alebo Santal 33, ale ak „niche“ znamená, že sú iba pre obmedzené publikum, potom tieto vône pravdepodobne už dávno minuli tento status.

Nevídaný úspech niche parfumov nezostal bez povšimnutia dizajnérskych značiek. Reagovali tým, že predstavili exkluzívnejšie rady k svojim obľúbeným artiklom, ako sú Armani Privé či Dior Collection Privée, aby sa tiež pokúsili zaplniť medzeru na trhu. Tieto rady sú drahšie a nemožno ich zohnať v každej parfumérii, niekedy dokonca len v obchodoch samotnej značky. Sú však naozaj niche?

Vzostup segmentu niche parfumov reflektuje aj československá scéna, ktorej podhubie je dostatočne úrodné na to, aby sa tu urodilo hneď niekoľko značiek, ktoré sú nové, iné a nevšedné. Nie každá z nich je vyložene niche záležitosťou, ale svojím spôsobom do tejto kategórie spadá, ak chceme škatuľkovať. Ktorým značkám venovať svoju pozornosť?

KINTSUGI
Spája ich dlhoročné priateľstvo a pôžitkárska vášeň pre všetko, čo stimuluje zmysly, a tak sa rozhodli prísť na trh s objektom zhmotňujúcim všetko spomínané. Unikátne parfumy, ktoré Martin Švach a Daniel Nikolov vytvárajú, v sebe snúbia najkvalitnejšie prírodné esenciálne oleje s jasným pôvodom a parfumérske molekuly od zavedených výrobcov, ktorí majú viac ako storočnú históriu. Pod krídlami Kintsugi tak doteraz vzniklo 5 parfémov – Luna, Santal, Deus, Kaigan a Carnal. Na pomoc pri tvorbe niektorých z nich si povolali na českej scéne už zavedenú Katarínu Šantrochovú. Ako sami tvorcovia uvádzajú, parfémy sú vyvíjané ako rodovo neutrálne, ale zároveň sofistikovane tak, aby povzniesli k hlbšiemu prepojeniu tela a duše.

Latest articles

Similar articles

Subscribe to our newsletter

Instagram