6 WELLNESS PRAKTIK, KTORÉ ZLEPŠIA VÁŠ KAŽDODENNÝ ŽIVOT

Ste vyčerpaní, bez energie a zdá sa vám, že nič nestíhate? Máte pocit, že by ste po každom týždni práce potrebovali rovnako dlhú dovolenku? Máme pre vás šesť každodenných praktík, ktoré vám pomôžu sa z tejto začarovanej slučky dostať.

Je dôležité udržiavať svoju myseľ aj svoje telo v harmónii. Každodenný „wellness“ preto reprezentuje konzistentné praktiky, ktoré so sebou nenesú len cvičenia alebo sezónne očisty. Kľúč tkvie hlavne v dodržiavaní dlhodobých návykov, ktoré vám pomôžu udržať balans v každodennom živote.

Nájdite si čas na seba
Starostlivosť o svoju myseľ je neoddeliteľnou súčasťou wellness kultúry. Naučte sa počúvať sami sebe, rozhodujte sa podľa osobných preferencií. Vyhraďte si čas na dialóg sami so sebou, aspoň pár minút denne. Nájdite obľúbený spôsob relaxácie – saunu, prechádzku, kúpeľ alebo hudbu. Počas týchto pár minút sa zamerajte na sebareflexiu a identifikáciu stresových bodov, ktoré teraz budete môcť s čistou hlavou vyriešiť.

Kľúč k úspechu? Time management
Dnešná doba je veľmi rýchla, sme neustále niečím zaneprázdnení. Aj keď si nájdeme chvíľu na seba, plány nám ľahko môže zhatiť jedno upozornenie na telefóne, ktoré nás zatiahne späť do kolobehu. Stále viac strácame schopnosť sústredenia, pretože riešime niekoľko úloh naraz. Na to existuje jediné (a roky preverené) riešenie – nastavenie efektívneho time manažmentu. Plánovanie nielenže znižuje hladinu stresu, ale taktiež nám pomáha identifikovať úlohy a mieru ich dôležitosti. Ide o veľmi efektívnu praktiku, ktorú využívajú ako vrcholoví biznismeni, tak aj rodičia v domácnosti. Stačí vám na to len papier a ceruzka.

Pracujte na svojom sebavedomí
Je prirodzené sa stále pozerať dopredu a plánovať ďalšie kroky. Neignorujte však ani to, čo ste doteraz dosiahli. Aj keď sa vám vaša terajšia pozícia v živote zdá byť iba priestupnou stanicou, je dôležité si aj tento úspech ceniť. Zanalyzujte svoju dosavadí kariéru a rozpoznajte svoje úspechy. Tie totiž rozhodne nie sú automatické. Buďte za nich vďační – sami sebe, aj tým, ktorí vám k nim napomohli.

Zdravé telo, zdravý duch
Fyzické cvičenie má mnoho pozitívnych účinkov na naše telo. Pre niekoho je vhodná joga, niekto radšej silové cvičenia alebo napríklad box. Je dobré udržiavať telo v kondícii, myslieť by ste však mali aj na svojho ducha. Čítajte preto knihy, počúvajte hudbu alebo získavajte nové poznatky, zručnosti a informácie – doslova kdekoľvek. Uvidíte, že to všetko sa pozitívne odrazí na vašej mysli.

Cosmetologist makes lipolytic injections to burn fat on the chin, cheeks and neck of a woman against double chin. Female aesthetic cosmetology in a beauty salon.Cosmetology concept.

Nebojte sa občas hrešiť
Hoci sa tento krok zdá ako banalita, je v skutočnosti veľmi zložitý. Všetci vieme, že je dôležité dodržiavať pitný režim a jesť iba kvalitné potraviny. Úplné vyradenie cukrov je však prakticky nemožné, podobne ako dodržiavanie 100% zdravého jedálnička bez občasných prehreškov, ktoré však majú tendenciu nás úplne vyradiť z už zabehnutého rytmu. Skúste k jedlu pristupovať ako k rituálu – k jeho príprave aj konzumácii. Či už pracujete doma alebo v kancelárii, vždy si nájdite čas na pokojný a ničím nerušený obed.

Spánok nad zlato
Nedostatok spánku trápi stále väčšie množstvo ľudí. Na vine je okrem iného aj časté sledovanie obrazovky našich telefónov a počítačov. Je preto dobré si vypestovať zvyk, keď aspoň hodinu pred spaním budú vaše oči odpočívať. Vytvorte si upokojujúce rituály, do ktorých zapojíte napríklad čítanie alebo počúvanie hudby. To isté platí aj pre prebúdzanie. Nastavte si budík o pol hodiny skôr a venujte pár minút pretiahnutiu tela, ktoré povzbudia nielen vaše svaly, ale aj vašu myseľ.

Další články autora